[O1] Falowanie obrotów w dość charakterystycznych warunkach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vicioo
    Classic
    • 2012
    • 6

    [O1] Falowanie obrotów w dość charakterystycznych warunkach

    Hej misiek, udało Ci się zdobyć srebrny dekor w kratkę dla mojego kumpla czy ten dziwny Czech dalej milczy?
  • goralto
    Drive
    • 2011
    • 60

    #2
    [O1] Falowanie obrotów w dość charakterystycznych warunkach

    Witam,
    czytam i czytam i nie mogę znaleźć podobnego przypadku.

    Mowa tu o O1 2.0 benzyna, 160kkm przebiegu.
    Wszystkie poniżej opisane objawy dzieją się niezależnie od temperatury silnika.

    1. Wpierw zaobserwowałem, że na biegu jałowym wskazówka obrotomierza bardzo delikatnie faluje, czemu towarzyszą ledwie wyczuwalne drgania co kilka sekund.

    2. Następnie zauważyłem, że jak auto się toczy na biegu jałowym lub wciśniętym sprzęgle (np. wyczekiwanie na zmianę świateł), to obroty falują dość znacznie 500-800. Co ciekawe kiedy auto się zatrzyma, wszystko powraca do zachowania z pkt 1. Trochę to już dla mnie dziwne, bo niezależnie czy auto się toczy czy nie, nic przy nim dodatkowo nie manipuluję, a sytuacja zmienia się po zatrzymaniu samochodu.

    3. Zaobserwowane dzisiaj - w rytm skaczących obrotów 500-800 słyszalnie zmienia się praca nadmuchu powietrza.

    Zgłupiałem. :evil:

    Komentarz

    • wolt77
      Drive
      • 2006
      • 77

      #3
      Witam,

      Miałem podobne objawy na benzynie, na gazie nie dało się jechać. Winna okazała się sonda Lambda. Po wymianie obroty stoją w miejscu idealnie. Zalecany okres międzyprzeglądów dla sond Bosch to 160kkm, moja padła przy 175kkm. Podłącz pod komp i sprawdz sondę. Może to to.

      Komentarz

      • goralto
        Drive
        • 2011
        • 60

        #4
        1. Jaki to error będzie? Tzn. chodzi mi o nazwę, która wyskoczy mi na laptopie.
        2. W 2.0 APK są 2 sondy lambda?
        3. Diagnostyka mi pokaże z którą dokładnie jest problem?

        Komentarz

        • s1
          Ambiente
          • 2010
          • 185

          #5
          Kolego sonda może by ale niekoniecznie, moim zdaniem po 160k trzeba będzie wyczyści przepustnice kolejna opcja to przewody, kiedy wymieniałeś? Jak wiesz te 2litrówki są czułe jeśli chodzi o te kwestię(szczególnie na gazie)

          Komentarz

          • goralto
            Drive
            • 2011
            • 60

            #6
            Samochód nigdy nie jeździł na gazie, posiadam go od przeszło pół roku i jakiś 5000km.
            Nic nie czyściłem, nie wiem jak poprzedni właściciel, z którym kontaktu już nie mam.
            W dniu zakupu, w trakcie jazdy autostradowej auto miało kilkusekundowy spadek mocy.
            Właściciel powiedział, że auto długo stało w bezruchu, bo od zakupu nowego auta nie mógł się zdecydować ze sprzedażą szkodnika.
            Zakupiłem kabel i jedyne co mi wyskoczyło to pojedyncze "bla bla misfire bla bla", co wskazywałoby na ewentualną świecę czy cewkę.
            Postanowiłem obserwować zachowanie auta, ale problem nigdy nie powrócił, a Octavia jeździła pięknie, do teraz.

            Aktualnie nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek niewiele jeżdżę, ostatnio to co najwyżej na większe zakupy do sklepu w obrębie miasta.
            Na biegu jałowym obrotomierz drga na tyle delikatnie, że ledwie widocznie.
            Bardziej niepokojące zachowanie jest tuż po rozsprzęgleniu, gdzie obroty falują mocniej a wraz z nimi nawiewy.
            Czyżby auto było wtedy na pograniczu zgaśnięcia?
            Radio nie przygasa.
            Jaki to ma sens, że objawy znikają tuż po wyhamowaniu auta do zera?

            Dzisiaj postaram się znaleźć wolną chwile i podpiąć kabel - zobaczymy co wyskoczy.

            Komentarz

            • jacek23
              Drive
              • 2010
              • 44

              #7
              Miałem zbliżone problemy z Felicią 1.3.
              Na początku obrotomierz falował tylko na biegu jałowym. Po pewnym czasie silnik zaczął dostawać ataków nawet w trakcie jazdy, zachowywał się jakby jeden z cylindrów nie palił.
              Po samodzielnej wymianie świec była krótkotrwała poprawa.
              W końcu wybrałem się do mechanika i po podłączeniu komputera okazało się, że to sonda lambda.
              Po wymianie jak ręką odjął :-)

              Komentarz

              • goralto
                Drive
                • 2011
                • 60

                #8
                Wziąłem dzisiaj do auta stary komputer narzeczonej.
                Niestety zbrakło baterii w laptopie i 25 minutach padł, w trakcie diagnostyki. :?
                Jutro podejście nr 2.

                Komentarz

                • s1
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 185

                  #9
                  Zamieszczone przez goralto
                  Jaki to ma sens, że objawy znikają tuż po wyhamowaniu auta do zera?
                  Taki że zimne powietrze z dolotu w czasie jazdy wpada do przepustnicy a jak stoisz to pobiera częściowo ogrzane.

                  Komentarz

                  • goralto
                    Drive
                    • 2011
                    • 60

                    #10
                    Chyba coś nie tak kliknąłem :|

                    Address 01
                    Protocol: KW1281
                    Controller: 06A 906 018 FK
                    Component: 2.0l R4/2V MOTR HS V05
                    Coding: 00031
                    Shop #: WSC 31480

                    Address 03
                    Protocol: KWP2000
                    Controller: 1C0 907 379 L
                    Component: ABS FRONT MK60 0101
                    Coding: 0004097
                    Shop #: WSC 31480

                    Skipping Address 15-Airbags

                    Address 17
                    Protocol: KW1281
                    Controller: 1U0 920 811 B
                    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07
                    Coding: 18102
                    Shop #: WSC 31480

                    Address 19
                    Protocol: KW1281
                    Controller: 6N0 909 901
                    Component: Gateway K<->CAN 0001
                    Coding: 00006
                    Shop #: WSC 31480

                    Address 25
                    Protocol: KW1281
                    Controller: Bitte Adress
                    Component: e 17 eingeben

                    Address 33
                    Protocol: ????
                    Controller: OBD-II/EOBD, KeyWord:0808

                    Address 3F
                    Protocol: KW1281
                    Controller:

                    Address 46
                    Protocol: KW1281
                    Controller: 1C0 959 799
                    Component: 3P Komfortgerát HLO 0002
                    Coding: 00259
                    Shop #: WSC 31480
                    VAG-COM Version: Release 311.2-N


                    Chassis Type: 1U - Skoda Octavia
                    Scan: 01,02,03,08,15,17,19,35,46,56

                    Address 01 -------------------------------------------------------
                    Controller: 06A 906 018 FK
                    Component: 2.0l R4/2V MOTR HS V05
                    Coding: 00031
                    Shop #: WSC 31480
                    No fault code found.

                    Address 03 -------------------------------------------------------
                    Controller: 1C0 907 379 L
                    Component: ABS FRONT MK60 0101
                    Coding: 0004097
                    Shop #: WSC 31480
                    No fault code found.

                    Skipping Address 15-Airbags

                    Address 17 -------------------------------------------------------
                    Controller: 1U0 920 811 B
                    Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07
                    Coding: 18102
                    Shop #: WSC 31480
                    TMBCE41U532741213 SKZ7Z0B1675273
                    No fault code found.

                    Address 19 -------------------------------------------------------
                    Controller: 6N0 909 901
                    Component: Gateway K<->CAN 0001
                    Coding: 00006
                    Shop #: WSC 31480
                    No fault code found.

                    Address 46 -------------------------------------------------------
                    Controller: 1C0 959 799
                    Component: 3P Komfortgerát HLO 0002
                    Coding: 00259
                    Shop #: WSC 31480
                    5 Faults Found:
                    01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
                    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                    01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)
                    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                    01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)
                    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                    01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)
                    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent
                    01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)
                    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

                    End -------------------------------------------------------

                    Komentarz

                    Pracuję...